Branding voor Sunset, een Europees onderzoeksproject
Sunset is een Europees onderzoekproject dat zich toelegt op de “twin transition”. Een simultane digitale en groene transitie, die grens- en vakoverschrijdend werk verricht.
Dit onderzoeksproject had een passende branding en uitwerking nodig. Het ontwerp focust op het centrale gegeven van de ‘twin transition’. Deze overgang werd vloeiend verbeeld in de vorm van een dubbele lijn die door zijn omslag een S vorm creëert. De twin transition is een transitie naar een zuiverdere, snellere en flexibelere toekomst. Dit logobeeld verbeeldt dit gegeven op een krachtige en zuivere manier, in al zijn eenvoud.
Het grafisch gegeven werd vervolgens doorgetrokken als herkenbaar element in patroon, achtergrond beeld. De typografie is clean en neutraal om het logobeeld – met zijn sterke dynamiek – te versterken. Het passend kleurpalet evolueert van een licht grijs naar een fris groen, om ook hier weer de transitie te benadrukken en bekrachten.
Klant:
KU Leuven
Services:
Branding – website
Sector:
Onderzoek