Silly walks voor Genk op Gang
Genk op gang is een initiatief van Stad Genk om de herontdekking en herbeleving van diverse wijken binnen de stad aan te moedigen. Deze herontdekking gebeurt aan de hand van een groene lijn, die doorheen de wijken loopt. Langs deze lijn zijn diverse verhalenborden, culturele initiatieven, kunstprojecten, … te ontdekken.
Stad Genk zocht een passende identiteit voor dit mooie project. Het ontwerpconcept legt de nadruk op de materialiteit en beweging van de lijn zelf. Deze vertaling gebeurt door zelf aan de slag te gaan met strepen groene fluo verf.
Beide elementen komen samen in het logo door middel van een dynamisch logobeeld bestaande uit enkele rake lijnen die samenkomen in een lopend figuurtje. De typografie is vet, maar blijft door zijn zetting zeer toegankelijk en leesbaar. In navolging van het lijn concept en zijn materialiteit werden enkele verdere toepassing uitgewerkt om een zo volledig mogelijk beeld te geven van de totale branding. Zo laat de koppeling tussen de lijn en het stappen, toe de verschillende routes op een heldere en consistente manier grafisch te vertalen.
Het campagnebeeld is sterk geïnspireerd op een beeld uit the department of funny walks, en visualiseert op sobere manier de dynamiek van het te volgen parcours.
Klant:
Stad Genk
Services:
Branding – Campagnebeeld – Illustraties – Website
Sector:
Cultuur- Toerisme